تماس با مسئولینارتباط با ماعضویت و ورود اعضاعضویت و ورود اعضانقشه سایتنقشه سایتاعضا هیئت علمی1دانشجویان2صفحه اصلی
En/Ar
جستجو:
height=102
سامانه هاي اطلاعاتي دانشگاه
سامانه هاي اطلاعاتي دانشگاه

به منظور ارائه خدمات متنوع فناوري اطلاعات در دانشگاه مجموعه اي از سامانه هاي اطلاعاتي مرتبط مورد بهره برداري قرار مي گيرد. برخي از مهمترين اين سامانه ها كه از طريق صفحه اصلي دانشگاه نيز قابل دسترس هستند به شرح زير مي باشند:

سامانه پست الكترونيك پيك: سامانه اصلي پست الكترونيكي دانشگاه است كه به اعضاي هيئت علمي و دانشجويان تحصيلات تكميلي سرويس مي دهد. در اين سامانه امكان جلوگيري از هرزنامه ها پيش بيني شده و يك راهنماي كامل در مورد چگونگي استفاده از كليه امكانات آن تهيه شده است.

سامانه مديريت صفحات خانگي : با استفاده از اين نرم افزار كليه افرادي كه بر روي سامانه پست الكترونيك پيك حساب كاربري دارند بسادگي و با استفاده ازهمان حساب، فضاي FTP اي دراختيارشان قرار داده شده كه مي تواننددر اين فضا براي خود صفحه خانگي (homepage) ايجاد نمايند.

سامانه مهر (ويژه دانشجويان مقطع كارشناسي): اين سامانه با استفاده از كلمه عبور ثبت نام دانشجويي، با پر كردن يك فرم ساده به كليه دانشجويان مقطع كارشناسي، يك حساب كاربري پست الكترونيك، يك فضاي FTP براي قراردادن صفحه خانگي و يك حساب كاربري جهت استفاده از خدمات اينترنت در دانشگاه اعطا مي كند.

سامانه نگين پژوهش: اين سامانه كه توسط معاونت محترم تحقيقات و فناوري مديريت مي شود، وظيفه دريافت و مديريت يكپارچه اطلاعات پژوهشي اعضاي محترم هيئت علمي را بر عهده دارد.

سامانه هاي اساتيد و دانشجويي: اين سامانه ها كه توسط معاونت محترم آموزشي دانشگاه مديريت و نگهداري مي شود به ترتيب وظيفه مديريت امور آموزشي اساتيد و دانشجويان را بر عهده دارند.

سامانه آموزش الكترونيك چهارباغ : اين سامانه در حال حاضر به عنوان يك نرم افزار كمك آموزشي در دانشگاه اصفهان مورد استفاده قرار گرفته و عضويت در آن براي دانشجويان و اساتيد دانشگاه مقدور مي باشد. در حال حاضر گروه هاي آموزشي دانشكده مهندسي از اين سامانه استفاده مي كنند و قرار است در آينده نزديك كليه دانشكده ها امكان بهره برداري از آن را پيدا كنند.

سامانه كتابخانه ديجيتال صفه : اين سامانه در حال حاضر پايگاهي از كتاب هاي الكترونيكي و نرم افزارهاي مورد استفاده در دانشگاه است و در آينده نزديك كليه پايان نامه ها و برخي از نسخ خطي دانشگاه نيز روي آن قرار خواهد گرفت. لازم به ذكر است كه اين سامانه فقط از داخل شبكه دانشگاه قابل دسترسي است.

سامانه اتوماسيون اداري : از طريق اين سامانه كليه مكاتبات و گردش اداري دانشگاه انجام مي شود.

سامانه اطلاع رساني روابط عمومي دانشگاه: اين سامانه كه توسط روابط عمومي دانشگاه مديريت مي شود امكان مديريت منسجم دريافت و انتشار اخبار و اطلاعيه هاي دانشگاه را بر عهده دارد.

سامانه مديريت همايشها و كنفرانسها: يك سامانه مديريت محتواي آماده براي اعلام، مديريت و كنترل كليه مراحل برگزاري كنفرانسها و همايشها در دانشگاه تهيه شده كه كليه برگزاركنندگان همايش ها در دانشگاه مي توانند از آن استفاده كنند.

مكانات و سامانه هاي ديگري نيز جهت ارائه خدمات فناوري اطلاعات وجود دارد كه از طريق صفحه اصلي دانشگاه قابل دسترس مي باشد.
1391/09/29 تاریخ به روزرسانی:
5507 تعداد بازدید:
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
توضيحات  
تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کلیه حقوق وب سایت متعلق به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اصفهان می باشد
Powered by DorsaPortal